Nuffnang Ads

Thursday, May 3, 2012

Cabar Diri Sendiri

Assalamualaikum.

Musim tak menentu sejak kebelakangan ini.  Semalam hujan turun sangat lebat sehinggakan ada di setengah kawasan dinaiki air dalam sekelip mata (banjir kilat).  Mujur di kawasan Wangsa Maju dan Setiawangsa tidak ada apa-apa yang berlaku, syukur.

Hari ini, cuaca terang benderang.  Panas terik!  Di ofis yang berhawa dingin ini pun masih terasa bahangnya juga.  

Disebabkan panas terik, memang terasa haus ya amat sangat!  Dua botol berukuran 500ml setiap satu yang diisi dengan air kosong telahpun habis diminum.  Itu sebelah pagi, terfikir saya bagaimana pula di sebelah petang.   Saya sebenarnya mencabar diri sendiri untuk banyakkan pengambilan minum air kosong sebanyak yang boleh.  3 litre dalam satu hari, BOLEH?!!!  Hmmmmm.....macam berat je.  Ni baru pi beli air mineral 1.5 litre.  Dah separuh dah diteguk.  Berjayakah hari ini dan hari yang seterusnya?

Dah tua2 macam ni, baru nak jaga penjagaan diri terutama sekali dalam pengambilan minum air kosong sebanyak yang boleh.  Tak paaaaa...motivasi dan cabaran untuk diri sendiri.   Agar kulit semakin lembab dan tidak kering kontang di usia senja nih.  Toksin pun boleh senang disingkirkan.  Penyakit gastrik pun boleh dielakkan (betul ke ni)

Oh...seperkara lagi, saya cabar diri sendiri untuk "CUBA" update blog at least sekali sehari.  Kalau banyak kali, macam tak ada koreje la pulak di ofis ni nanti.  


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...