Nuffnang Ads

Friday, February 17, 2012

Tuan Tanah Oh Tuan Rumah

Assalamualaikum!

Pagi ini terasa ringan saja tangan membuka blog yang semakin dilupakan.  Hmmmm....10 hari ditinggalkan tanpa sebarang jejak dari tuan tanah.  Tuan tanah ini semakin hari semakin kalut dengan rutin2 kerja baik di rumah juga di pejabat.

Bukannya tak ada cerita yang dikhabarkan, cuma masa saja yang tidak mengizinkan.  Di pejabat, kalut dengan tugasan yang lepas satu, satu perlu dibereskan mengikut dateline. (masa ini pun curi2 juga upate blog bukan kerana malas tapi tuan tanah terasa amat2 mengantuk dek kerana kurang tidur semalam).

Kalau di rumah, sebaik saja selesai tugasan suri rumah, ralit pula saya menyiapkan mewarna lukisan.  Dah lama saya tak mewarna.  Tangan pun dah kaku.  Kalau zaman persekolahan dulu, memang selalu sangat melukis dan mewarna.  Entah mimpi apa kali ni, bila terpandang saja "Paint It Yourself" di KL Festival City tempoh hari, hati melonjak nak mencuba.  Bukan kena melukis pun, cuma warnakan saja mengikut kod2 yang disediakan.  Amat mudah, tapi perlu banyak kesabaran dan yang penting RAJIN.   Satu lukisan dah selesai, kini menyusul pula satu lagi, masih lagi dalam pewarnaan.

Nanti bila dah siap, saya akan upload photo di sini ya.

Ok, akhir kata, semoga bergembira di hujung minggu bersama keluarga.
Minggu ni saya cuma berdua dengan Syiqin.  En suami outstation ke kota Singa.

1 comment:

*SiRibenMerah said...

alhamdulilah..
dapat lagi baca entry2 di sini..
hehehe~

salam hari jumaat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...