Nuffnang Ads

Monday, December 19, 2011

Terikat Sudah Ikatan Janji

Assalamualaikum!

Tengahari ni nampak mendong, tanda hujan akan turun tak lama lagi.  Patutlah terasa sejuk tambahan dengan suhu aircond yang mencecah 24 darjah.   Memang beku dibuatnya.  Tambahan pulak saya yang kurus melidi nih, terasa sangat sejuk.  Mujur aircond boleh bukan jenis centralized, kalau tidak pengsan!!!

Hujung minggu lalu, saya dan en suami berkesempatan menghadiri majlis pertunangan anak sedara en suami di Port Dickson.  Pihak perempuan tinggal berdekatan saja, di Bandar Nilai Spring.  Jadi perjalanan cuma mengambil masa 5 minit saja.  Yang meriahnya, rombongan pihak lelaki punyala ramai...macam rombongan majlis kawin rasanya hehehehehe.  Terkejut pihak perempuan menerima kedatangan rombongan lelaki dengan hampir 10 buah kereta kesemuanya.

Saya paparkan sebahagian gambar saja, malas nak upload kesemuanya sekali.  Lagipun banyak tak dapat diambil dengan baik.

Sebahagian rombongan "Cik Kiah".  Saya memang tak ada dalam gambar ni, tukang ambil gambar saja hehehehehe

Ketika di rumah pihak perempuan

Nak juga interframe gambar biras saya ni. Kak Hawa, pakar masak dan juga menjahit.  Pejam mata pun semua jadi hehehehehehe

Perbincangan dimulakan.  Termeteri sudah perjanjian selama 1 1/2 tahun.  Boleh ke menunggu lama nih hehehehhehe jangan2 1/2 tahun je pas tu kawin.  Tunggu lama buat apa kan.

Bakal ibu mertua menyarungkan cincin pada bakal menantunya.

Selesai sudah, acara makan ler.   Sedap sebab perut tengah lapar kan masa tu.  Lebih kurang jam 4 petang, kami semua beransur pulang.

Hari Ahad, memang betul2 hari kami bersantai di rumah.  Tak larat nak jalan mana2 dah.  Syiqin pun nak duduk rumah saja, kerja dia cuma tonton movie karton.  Lega lah en suami tak payah nak pusing stering lagi hehehehhee.  Saya cuma masak ala kadar saja, dalam tak sedap pun, licin seperiuk nasi, alhamdulillah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...