Nuffnang Ads

Monday, August 13, 2012

Kau Pasti Datang Lagi tapi apakah Aku Masih lagi Di Sini

Assalamualaikum.
Masuk hari yang ke 24, puasa masih lagi bertahan sampai ke hari ini.  Belum ada cuti lagi, alhamdulillah.
Ramadan hampir ke penghujung, maka Syawal juga akan menjelang tiba.  Mudah2an ibadah bulan Ramadan tahun ni diberkati.

Sabtu lepas, saja berjalan di AEON AU2.  Bukan nak bershopping sangat pun, saja nak menengok suasana orang2 kita bershopping untuk kaum keluarga.  Yang paling seronok tengok gelagat kanak2 riang.  Ada yang berposing dengan baju baju depan cermin, ada yang lari ke sana sini. Sampai si ibu pening dok asyik kepong sana sini.  Yang paling best, tengok kaum bapa, dok relax di satu sudut sofa yang disediakan.  Ada terlentok lena, ada yang asyik dengan ipad, ada yang layan baby kecil, baca akbar.  Memang tu lah yang selalu kita lihat di mana2 shopping complex kan bila time raya macam ni.

Raya tahun ni, saya tak beria sangat nak bertukar baju baru.  Sampai kuih raya pun malas nak beli (opsssss pecah rahsia bukan buat sendiri kannnnn hehehehehe).  Bila en suami tanya, baru la terhegeh2 cari kuih raya.  Beli pun ala kadar je, takut beli tak makan sampai ke tahun depan lak menyimpan buat perhiasan.

Minggu ni, nak kemas sikit2.  Sapu sampah tu berhari2, tapi mesti ada juga habuk.  Tak pe lah, daripada tak bersapu langsung kan.    Tahun ni juga, pertama kali akan pulang pada pagi raya,  kalau selalunya balik sebelum raya.  Disebabkan en suami pun tak larat nak bawa kereta jauh2, so saya pun ok saja lah.  Tak ada nak tengkar2 atau masam muka macam muda2 dulu.  Sekarang kita give and take saja.  Ikut cakap en suami kan.  Mak ayah pun dah faham.

Ofis pun dah keluar memo cuti raya, seminggu jugalah tutup kedai.  Senang hati nak balik kampung nanti, tak ada orang nak calling2 kan.  Cuma kuih raya untuk client ofis saja belum diagihkan, tunggu kedai siap sticker raya. Last minit selalunya.  Tak apa, ada 3 hari lagi nak pulun tampal stiker kat bekas kuih raya dan deliver terus kat client.   Harap2 sempat kan.


1 comment:

Dhea Ahmad said...

hati merindui ramadhan....banyak belum sempat saya lakukan utk semarakkan ramadhan kali ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...