Nuffnang Ads

Wednesday, July 25, 2012

Sudah 5 Hari

Assalamualaikum!
Masuk Ramadan, waktu pejabat pun bermula awal.  Jam 8.30pagi dah start bekerja.  Awal2 pagi memang terasa mengantuk jugak, maklumlah bangun awal untuk bersahur dan terus tak tidur2.  Bila kena aircond saja...haiiiii mata ni bagai digam2 saja nak tidur.   Siap berjaket lagi, nak tahan sejuk.  Menguap entah kali yang ke berapa.  Bersahur pun bukannya makan yang berat2, cuma kurma dua tiga biji dan roti gardenia 2 keping serta air panas. (Pagi ni tak dan, sebab terjaga jam 5.20 pagi, terus minum air twister je dan kurma juga roti).

Musim ramadan nih, saya seronok tengok blog masakan (tapi tak juga saya beriya2 nak masak...punya laaa ringkas).  Nak tayang di blog sendiri masakan saya..hishhhh malu lah...tak setanding langsung dengan deme2 yang semestinya "Masterchef di hati ku".  Hari berkerja main lauk tunjuk jeeeeee...tu pun ada sampai 3 hari baru nak habih.  Tak mo membazir kan, jadi panaskan lauk saja, goreng ikan atau ayam, nasi! Dah! sangat ringkas.  En suami pun kata apa yang ada kita makan.  Kalau penoh satu meja pun dan cuma dua orang saja yang makan...hmmmmm membazir pulak kan.  Cik mek syiqin ni...konon nak puasa, tapi pagi2 jam tujuh, wajib SUSU.  Petang balik, mesti cepat2 goreng ayam kegemaran dia, makan nasi dulu sebelum 7.  Mana ada puasanya kan.  Tahun depan wajib cuba berpuasa ye cik syiqin.

Ok, tak ada apa sangat nak bercerita.  Takut bersawang je blog nih.  Sambung kerja!!!

3 comments:

kakngah said...

nasuk pkl 11 kang laaaaagggii ngantuk....

Sari Yusa Ibrahim said...

Kak ZU, kita pun puasa masak yg simple2 jer.. takdenya nak penuh satu meja.. hehe

zuwaidah said...

kak ngah...memanggggg!!! waktu tu la terhuyung hayang...mata bagaikan digam rapat.

Sari - ada jugak kan sari masak sendiri. Kakzu ni setakat goreng ayam, buat cucur saja. Yang lain main tunjuk dan muncung mulut saja hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...