Nuffnang Ads

Wednesday, December 14, 2011

Edisi Master Chef Malaysia dan US

Sekarang ni saya minat betul dengan Master Chef Malaysia dan Master Chef US.

Bezanya, juri Master Chef Malaysia ni kritikan mereka agak berlapek dan masih lagi menjaga tatasusila orang timur.  Para peserta juga tidak banyak kerenah.

Antara Chef yang saya suka, mestilaaaaa Chef Zubir! hehehehe

Saya pernah bekerja dengan Chef Zubir, walaupun saya berlainan department ketika itu,  Masa tu saya di Banquet Department, memang seronok bekerja dengan Chef Zubir, idea memasak memang hebat.

Tapi kalau diperhatikan dengan Master Chef US, juri agak keras, pedas dengan kritikan dan pesertanya pulak leh lawan cakap juri.  Menakutkan.


Dari kiri Graham Elliot, Gordon Ramsay (Hell's Kitchen), winner of season 2, Jennifer Behm and Joe Bastianich

Malam2 mesti bertunggu tangga tengok episod demi episod.  En Suami kata kalau saya pandai masak macam dia orang, agaknya lagi kembangla perut dia yang sedia bulat.  Iye laaaaaaaa...saya tahu saya tak pandai masak pun hehehehhe


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...