Nuffnang Ads

Thursday, December 29, 2011

Dah Sampai Masa

Assalamualaikum!
Semalam tak update apa pun, padahal free sesangat.  Tapi tu laaaa...terajin baca buku cerita lak semalam.  Ofis pun slow je bila boss tak ada, tapi kerja didahulukan, selepas petang ambil lah bahan bacaan daripada tak buat apa2 kan.

Pagi ni, sesi mendaftar Syiqin ke tadika.  Mula2 ke tadika muslimah, tapi dah penoh.  Yang menarik kat situ, mengajar akademik dan juga solat serta agama.  Mungkin rezeki tak ada, pengambilan cuma 30 orang saja.  Cikgu kata tak boleh ambil ramai, sebab nak berikan tumpuan sepenohnya.  Tak apa, mungkin tahun berikutnya boleh la kot hantar Syiqin ke tadika.

Lepas tu round lagi kat area yang sama, jumpa satu tadika lagi.  
Tadika Twinkle Tots, di section 6, Wangsa Maju.  Memang sesuai lah kalau di situ tempatnya, along the way to my office jugak.  Kalau ayah Syiqin outstation pun, senang saya nak mengambilnya nanti bila pulang ke rumah.  Perbincangan dengan Mama Siti, the owner of Tadika Twinkle Tots berlanjutan hampir sejam.  Yang banyak bertanya itu ini, ayah Syiqin lah.  Saya tak sempat nak mencelah pun.

Antara yang menarik di tadika tersebut:
- Computer activities
- Music and Movement
- Birthday and educational outing (3x a year)
- Visits by the Fire department, Police, Hospitals,Nestle,Dumex and Disney at the center
- Iqra' and Fardhu Ain (every Monday, Tuesday and Wednesday)
- 'Summer' Camp (12 years and below)
- Language Camp ( for pre-school )
- Telematch
- Concert and Graduation day
- Taekwando (yang ini depends to parents nak enroll anak2 masuk atau tidak)

Tengok Syiqin pun dah excited nih.  Esok akan dihantar ke tadika untuk familirisation.  Next week nanti iaitu 4 January 2012, akan dihantar betul2 ke tadika.  Saya harap dan berdoa agar Syiqin dapat menyesuaikan diri dan belajar dengan sempurna di tadika ini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...