Nuffnang Ads

Thursday, April 14, 2011

Terkenang lagi pada AIDA AMEER

Petang semalam dalam 2 jam lebih jugaklah
aku masih terpaku depan PC continue membaca blog
(Realiti Sebuah Kehidupan).
 
Inilah la kali pertama aku baca satu blog sambil berlinang airmata.
Rupa2nya ada insan yang lebih susah dari aku.
Aku beruntung punya suami yang baik yang kadang-kadang
perangai suami yang tak terduga, ada angin ributnya juga.
Tapi itu semua rempah hidup alam berumahtangga, selalunya
aku mesti berSANGKA BAIK.
Jangan fikir yang bukan2 terhadap suamiku pabila dia keluar malam berjumpa kawan2nya.
Tak kan nak kongkong suami kan..orang lelaki mana suka kena QUEEN CONTROL.
Kalau suami pulang jam 3 pagi pun, aku tak kisah, janji dia pulang tengok anak isteri.
Tak perlu aku nak bersoal jawab dengan dia kalau
"peperangan" yang tak diingini berlaku.  

Apapun aku tetap bersyukur dengan pemberian ALLAH
suami baik, anak2 yang comel
dan semoga rumahtangga bahagia.
Percaturan hidup yang telah ditentukan oleh ALLAH.
Dah tua2 begini dah malas nak fikir yang bukan2.
Aku nak jalani hidup tua ku bersama suami
dan anak2 membesar dan berjaya cemerlang di mata kami berdua.

Bagi Aida, aku sentiasa berdoa agar kamu punya masa depan yang cerah.
Aku percaya 
WHAT GOES AROUND WILL COME AROUND
Percayalah TAKDIR ALLAH MENGATASI SEGALA2NYA.

Yang baik itu datang hanya dari ALLAH
Yang buruk itu juga dari aku sendiri...aminnnn

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...