Nuffnang Ads

Friday, January 8, 2010

Ganu Kiteeeee (Part 1)

Salam untuk semua. Rasanya belum terlambat lagi untuk mengucapkan Salam Tahun Baru 2010. Semua tahun baru ini akan memberi lebih keberkatan kepada kita semua. Aku pun tak pernah nak berazam bagai, cuma yang selalu diharapkan aku sentiasa tidak lupa menunaikan tanggungjawab aku sebagai isteri, ibu, anak dan hambaNya dengan lebih ikhlas, tulus dan penuh kasihsayang. Amin.....
Dalam orang sibuk2 menyambut tahun baru, aku cuma menyaksikan percikan bunga api di jendela rumah je dengan syiqin (hehehehehehe patut ler malam tu dia tak tidur, macam tahu2 je nak tengok bunga api). Tak pernah lagi nak rasa suasana berhimpit2 di bukit bintang atau mana2 tempat yang menyambut meriah tahun baru, aku rasa sama saja. Malas nak bersesak dengan orang ramai. Mungkin juga faktor usia.....eh choppppppppp nanti dulu....zaman muda dulu pun mana adaaaaaaaa....sambut tahun baru bagai nak rakkkk.
Esoknya 1/1/10, aku, en suami dan syiqin bertolak ke Terengganu...entah mimpi apa en suami nak bercuti ke sana pula. Padahal baru minggu sebelumnya kami dah bercuti puas di Melaka. Alhamdulillah, rezeki kami kali ni berjalan sana sini.
Perjalanan ke Terengganu rasanya tersangatlah panjang masanya. Apa tidaknya, en suami suka2 nak ikut jalan lama, nak hilangkan mengantuk dan kadang2 pula menggunakan lebuhraya. Tapi bagi aku, ikut jalan lama lagi seronok, boleh juga tengok2 kampung dan bandar kecil di sepanjang perjalanan. Sangat sukaaaaaa. Dari Kuantan sehinggalah ke Kuala Terengganu, hujan menemani kami tiga beranak. Sangat sejuk... Tiba di Hotel Ri-Yaz Heritage & Spa Kuala Terengganu jam 4 petang. Sangatlah cantik persekitaran hotel tersebut (boleh jenguk ke laman web ni http://www.ri-yazheritage.com). Sempat mengambil beberapa keping foto diabadikan di sini, (bukannya satu hari ambil gambar2 ini, tetapi ada juga di ambil pada hari terakhir kami menginap di hotel ini)

Gambar Lobby yang sangat cantik bagiku sebab open space
Ini pula Verandah, coffee house. Memang sunyi tak ada orang sebab kebanyakan dah check out, cuti sekolah dah habih laaaaaaa....kita je baru nak check in kat sini
Cewahhhhhh...cik mek syiqin ni bersiar2 lagi kat lobi. Bangunan sebelah tu adalah bilik2 seminar, gymnasium, Sembunyi Spa dan restoran

Gambaran di chalet penginapan, satu chalet ada 4 buah bilik
Kami ditempatkan di tingkat atas di blok 14...nun terceruk jugak .......scaryyyy laaaa sebab orang pun dah banyak yang check out.

Yang ini adalah Royal Suite, memang cantik sesuai untuk pasangan berbulan madu, besar weiiiii tak berani nak duduk kat situ
Di sekitar kolam renang, cantikkkkkk. Hotel ini terletak di sepanjang sungai Kuala Terengganu, sangat cantik di waktu pagi dan matahari terbenam. Sewaktu penginapan kami, asyik hujan jeeeee....suasana sejuk dingin
Di jeti berhadapan bangunan utama...memang cantik