Nuffnang Ads

Monday, February 25, 2013

Selamat Hari Jadi Syiqin

Assalamualaikum!

Tak terasa masa cepat betul berlalu!  Ketika tahun 2006 sekitar bulan June apabila dikhabarkan oleh doktor yang mengatakan saya mengandung lagi (waktu itu umur dalam 42 tahun rasanya), saya amat terkejut namun bersyukur dengan rezeki yang Allah berikan.

Siapa sangka, usia begini masih lagi mengandung.  Ingatkan dah tutup kedai!!  En suami lah yang paling gembira sekali.  Dijaga saya macam budak kecil saja, apa saja nak makan semua dicarikan.  Sebut je nak ke mana, nak beli apa, makan apa, ditunaikan dengan besar hati.  Almaklumlah, teringin sangat nak anak kecil.  Kadang2 malu gak, umur macam ni patutnya menyambut menantu huhuhu.   Tapi alhamdulillah, rezeki Allah dah bagi, jangan sekali ditolak ke tepi.

Tarikh 25 Februari 2007, lahirlah anak perempuan, yang saya sangkakan akan lahir seorang anak lelaki.  Kerana lasaknya dalam perut, tak boleh nak cakap lagi.  Setiap detik, bergerak aktif kiri kanan berpusing dalam perut.  Seronok! Teruja!

Gambar masa masih dalam pantang tak ada.  Cuma yang ini ketika berusia 3 bulan lebih rasanya.  Saya pun dah ingat2 lupa.  Rupa persis macam Amoi, mata sepet, suka ketawa.  Pantang dihalakan kamera, pandai pulak dia berposing dan ketawa gembira.  Sejak itu, kami selalu panggil amoi saja.



Masa ni belum dapat lesen berjalan...dah pandai meniarap saja...tapi lasak.

Ketika usia satu tahun...suka sangat dengan buaian.  Dah pandai nak itu ini

Dah semakin besar, rambut pun semakin kerinting

Dah pandai bergaya...kadang2 memeningkan kepala.  Pakaian dah pandai pilih sendiri.  Apa yang saya pilih semua tak kena di mata dia.

Mudah2an jadi anak yang solehah..pandai mengaji dan hormati orang tua2.

Mak Ayah sayang syiqin dunia akhirat




1 comment:

makcikkantin said...

He gambaq first tu serupa amoi yg 2nd last dah tukar jadi aminah dah...:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...