Nuffnang Ads

Wednesday, August 29, 2012

Raya, Merdeka dan Long Weekend

Assalamualaiikum!!
Masih lagi dalam mood raya yee!! Sama ler kita kan, tapi saya tak ler beria sangat nak beraya tahun ini.  Tak tau pasai apa tah!  Tapi kan seronok tengok gelagat kanak2 riang beraya dari satu rumah ke satu rumah.  Kutip tol lah katakan hihihi....

Hujung minggu ni mesti ramai yang buat rumah terbuka.  Mesti ramai yang dapat jemputan sana sini, dan pastinya sessi "lebarkan pinggang" hihhi.   Hujung minggu ini juga lah, sambutan Kemerdekaan Malaysia  yang ke 55 tahun.  Alhamdulillah, masih lagi aman makmur walaupun peperangan politik semakin hebat di Malaysia.  Tak paaaa....biaq pi kat depa nak berpolitik, yang tak reti pasal politik dok diam2.  Jangan jadi pak turut dah la kan.  Kita ambik yang baik2 jadikan iktibar dan teladan.

Teruja betul lah saya tengok blog kawan2 cerita pasal raya, kuih raya, ketupat rendang dan ziarah menziarahi nih.   Suka sangat blogwalking dari satu rumah ke satu rumah.  Saya tak ada apa sangat yang menarik nak diceritakan, biasa2 saja.  

Yeah hujung minggu ni nak bermalam di Felda Residence Sungkai atau lebih dikenali dengan Hot spring Sungkai.   Booked bilik satu malam dulu, kalau seronok boleh extend lagi.  Deposit pun dah dibayar.  Tunggu apa lagi.   Esok malam nak packing barang.   Nak beli jajan sama lah, senang boleh kunyah2 dalam bilik nanti.

Selamat Hari Merdeka,
Selamat Ziarah Menziarahi rumah terbuka, 
dan
Selamat berhujung minggu bersama keluarga tercinta.

Wassalam

3 comments:

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

seronok jugak tu rehat2 di Sungkai... selamat bergumbira, Kak Zu!!

zuwaidah said...

sari, kalau dekat boleh join sekali kan.

zuwaidah said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...