Nuffnang Ads

Thursday, June 28, 2012

Mesra Singgahsana

Assalamualaikum!
Semoga sahabat2 sekelian dirahmati Allah, dan diberi kesejahteraan selalu hendaknya.

Ini cerita Ahad lepas.  Menghadiri kenduri kawin di Hotel Singgahsana bagaikan perjumpaan semula sahabat2 lama.  Aduh, terlerai sudah rindu yang sekian lama tidak berjumpa.  Bayangkan sejak graduation dari ITM Arau sekitar tahun 1989, baru kini bertemu kembali.  Hmmmm lebih kurang 23 tahun lah, ini kes anak dara sunti nih hehehehhehe.

Sahabat saya ini, Putri Norlaile, baru saja menyambut menantu baru (lelaki).

Tahniah.  Dia lah sahabat pertama yang menyambut menantu.  Giliran yang lain entah bila lagi.
Kami semua tak sangka, cik Putri Laile ni ketika di kampus dulu memang terkenal dengan sikap "tomboy".  Yang lucu sekali, dialah orang yang paling awal sekali menjejakkan kaki ke pelamin.   Alhamdulillah, rezeki murah.  Kami semua memang tak pernah sangka, rupa2nya si tomboyish ini masih lagi berhati romantik, punya rasa ingin dimiliki, dikasihi dan dicintai.  Kami semua tumpang gembira dan bersyukur setelah sekian lama dapat bertemu jua walaupun tak ramai kawan2 yang dapat hadir di majlis bersejarah ini.

Bayangkan kenduri kawin tempoh hari bagaikan gathering group kami.  Riuh rendah, tapi masih lagi dapat mengawal diri hehehhehe.  Mujur en suami masing2 faham dengan gelagat isteri masing2 yang bagaikan tidak peduli langsung apabila bertemu kawan2 lama.

Ini Norrizah dari course lain tapi walau baru bertemu, tapi  kemesraan cepat terjalin.  Di kampus dulu cuma berbalas senyum saja, alhamdulillah diberi peluang untuk kenal lebih rapat lagi.
Yang bestnya, setelah jumpa Norrizah, bila nampak kawan je masuk dewan terus melambai ajak semeja dengan kami hehehehhehe seronoknya.  Sesi gedik2 ambil gambar apa lagi.
Kan dah kataaaaaa.....semakin ramai kami tarik ke meja kami hehehehehe dengan mak pengantai sekali kami tarik. Mak pengantin kiri sekali (berdiri)
Tambah lagi sorang heheheheh...tapi masing2 gambar mesti  separuh je ambil kan.  Iyeeeee faham....potongan badan masing2 dah lari dari dulu heheheheheh.  Yang penting...mak2 dara still vogue youuuuu
Yang ini lagi kelakar....sempat saya tarik kawan saya  ini bila berjumpa di lobi hotel.  Kebetulan saya dah nak berangkat pulang setelah dua jam huru hara di majlis, bila nampak je Norzihan terus saya pelok dia.  Ini first time bertemu setelah 23 tahun berpisah sebaik tamat pengajian di ITM.  
Yang paling saya tak lupa sekali...hehehehehe kelakar la pulak.   Hidangan majlis kawin diadakan secara buffet.  Kebetulan dewan majlis memang betul2 di sebelah coffee house.  Bermaksud kena lalu di coffee house baru masuk ke dewan.   Kebetulan pada hari tu, ada hi team di coffee house untuk pengunjung hotel yang lain.   Saya ni punya la rabun...nak kata perak taklah perak sangat kan.   Dah lama bersembang, baru saya nak ambil hidangan di buffet line.   Tapi macam ditarik2 lah kaki saya ni terus baeeeekkkk punya melangkah ke coffee house dan ambil makanan dari buffet line di situ.  Sampai di meja, saya tengok apasal nasi saya lain daripada yang dia orang makan.  Saya makan nasi beriyani, dia orang makan nasi putih.  Lauk lebih kurang sama, tapi yang mengidam sangat tengok sedapnya dia orang makan sambal ikan bilis petey tu.  Dalam hati, "sudahhhhhhhhhhhhh....aku silap ambil makan laaaaa.  Patutpun penyambut tetamu di dewan ballroom tersengih semacam je hehehehehe"

Balik rumah, terus saya response di FB.  Kawan2 gelak habih kat sana...nasib baik mak pengantin sporting hehehehehe.

Mudah2an ada rezeki kita jumpa lagi yeeeee.  Insyaallah!





4 comments:

*SiRibenMerah said...

hehehe.. takpe2.. janji enjoy jumpa kawan2 lama.. hehehehe~

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

hehehehe.. kelakarlah Kak ZU ni..

Unknown said...

comel akak pkai bju pink.. :)

zuwaidah said...

Iyra - hehehehehe syok jumpa kawan lama2

Sari - ingat2 geli hati pulak. Memang tahap nak melangkah ke warga emas dah nih hehehehehe

Nurlyla - heheheheheh toceiii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...