Nuffnang Ads

Monday, May 28, 2012

Melayu Hilang Di Dunia

Assalamualaikum!

Santai2 gitu hari ni...macam tak ada kerja lak kan.   Al maklum boss cuti 2 hari, maka secretary pun serupa macam cuti walaupun atas meja berlambak kerja yang perlu dibereskan.   Adoiiii...mengulat betul la saya nih.  Tak pa, sikit ja...bukan dari pagi mengulat...ini pun sesi nak lepas rindu dendam kat blog sendiri hihihihi.

Nak update kejap lagi yeeee..sebab nak update kena betul2 lapang dada dan fikiran.  Kalau tidak, habih caca merba lak blog ni nanti.

Kebetulan pagi tadi, sedang mengadap sarapan pagi dengan nasi goreng dan secawan teh panas, tiba2 pantas saja mata ini melihat satu coretan.  MELAYU HILANG DI DUNIA, tulisan dari Khalid Salleh


Amat menarik apabila saja saya membaca sinopsis buku ini.
Penulis melukiskan lakaran keresahan mengenai bangsa Melayu di tanah air sendiri yang semakin lama semakin dihilangkan identitinya yang berpunca daripada para pemimpin Melayu sendiri yang sudah kehilangan ketuanan Melayunya sehingga sanggup menggadai maruah  dan jejak bangsa sendiri hanya demi meraih undi dari bangsa lain agar terus diberi mandat dan kuasa memerintah negara.

Mana saya nak cari buku ini yaaaa...wajib google nih.

2 comments:

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

Sedih memang sedih, perjuangan harus diteruskan.

Suka nyanyi lagu ANAK KECIL MAIN API ;-)

zuwaidah said...

memang sedih tengok org Melayu berlaga sesama sendiri...bangsa lain dok gelak terguling2 kat belakang kita.

Lagu tu macam mana yeee...cer nyanyi sat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...