Nuffnang Ads

Tuesday, March 13, 2012

Apa Dosa Dia

Assalamualaikum.

Musim cuti sekolah, tapi Syiqin tetap ke tadika.  Minggu lepas "Mama Siti" (principal Tadika Twinkle Tots) memberi setiap anak2 surat pemberitahuan yang tadika akan ditutup selama seminggu sempena cuti sekolah cuma day care centre saja dibuka mulai Isnin hingga Jumaat.   Bagi saya yang bekerja terasa lega sikit lah, sebab ada daya care centre nih.  Kalau tidak terpaksa cuti tanpa gaji lah jawabnya.

Minggu ni terasa lapang sikit.  Hari ni pun macam tak ada apa nak buat di ofis ni.  Tu la, bila dah banyak sangat kerja, sampai nak menjengah blog sendiri pun tak sempat, apatah lagi Blog walking rumah teman2 di sini. Disebabkan kelapangan, saya update sikit saja la yeee...citer yang patut2 je walaupun banyak nak diluahkan tapi patut padan la kan. 

Pagi ni, sambil bersarapan Laksa Johor dan secawan teh o panas di Restoran Kak Esah ni, saya membaca berita pembunohan ngeri seorang lagi mangsa kanak2 yang hilang tempoh hari.  Nurul Nadirah Abdullah atau lebih dikenali dengan nama gelaran Dirang.  Sedihnya mendapat tahu adik Dirang mati dibunuh dan dibakar.  Kenapa manusia binatang ni tergamak melakukan ini ke atas kanak2 yang tidak berdaya.  Sebaya Syiqin adik Dirang nih.  Kasihan tengok ibu Dirang meraung2 meratapi kematian anak kesayangan.

Moga pembunuh "binatang" ni mendapat balasan yang setimpal, kalaupun terlepas dari mahkamah dunia, ingat mahkamah akhirat pasti menerima hukuman Allah.

Al fatihah untuk adik Nurul Nadirah Abdullah, moga tenang dan aman di sisi Allah.
Syurga pasti tempat mu.

Masih lagi bersedih atas kehilangan nenek tersayang, Tok Fatimah.  Namun reda kerana dia kembali kepada Penciptanya.  Amin.

1 comment:

kakngah said...

semoga pembunuh adik dirang dpt hukuman yg setimpal...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...