Nuffnang Ads

Tuesday, December 27, 2011

Pilih Punya Pilih Punya Pilih....Padan Muka!

Assalamualaikum!
Bestnya 2, 3 hari lepas sebab tak perlu pergi kerja hehehehe (dasar pemalas!!)
Memang la best, pagi2 tak perlu berebut2 ke bilik air untuk mandikan syiqin.  Nak mandi pukul 10 pagi pun boleh, mak tak marah ye syiqin.

Ahad lepas, saya, en suami, syiqin berserta anak sedara sebelah suami jalan2 di sekitar masjid india.  Kebetulan ada sale di Jakel, apa lagi...saya dan anak sedara redah dalam kesesakan orang ramai di Jakel.

Biasala kalau sale saja, memang kaum hawa la yang paling menonjolkan.  "Waiting Area" for orang lelaki di bahagian luar kedai...bersusun orang lelaki tunggu kaum hawa bershopping bagai tak ingat dunia huhuhu termasuk ler saya (hahahaha kantoi!!)

Sana sini kedengaran jualan Happy Hour.  Pandai Jakel memainkan strategi jualan.  Happy Hour memanjang...siap ada 20 minit lagi kak untuk bahagian sini nak menghabihkan stok.   Lepas tu ada lagi, "tak ada masa tambahan".  Saya cakap macam main bola la pulak, "kad merah tak ada ke".  Jurujual sekadar tersenyum.  Saya memang rambang mata laaaa kalau bab membeli kain ni dan memang tak pandai pilih pun.  Saya jenis tengok kain yang orang lain try on di badan mereka, kalau nampak cantik dan berkenan di hati, saya terus ambil saja.

Yang nak jadi kelakar sangat nih, punya la nak pilih lagi kain (jenis tamak ler nih), saya tersadung kain yang bersepah di lantai dan jatuh.  Heran, sapa pun tak sedar saya jatuh kecuali anak sedara saya tu.  Hahahahahaha kami gelak sampai sakit perut, mujur jatuh atas kain, tak rasa sakit pun.  Saya bisik kat anak sedara, "mujur kamu tak jatuh,". Kenapa saya kata begitu, dia mengandung 3 bulan. syukur sangat, kalau tidak jenoh saya nak menjawab kat suami dia dan suami saya juga.

Dah puas, saya singgap kejap di Ariani, tapi tak berani nak beli.  Harga still mahal, tak mampu ler.  Cukuplah sekadar beli yang murah, sesuai la dengan saya hehehehe.  Kalau mahal pun, orang tak percaya lak saya beli di Ariani huhuhuhu.

Balik rumah, penat sangat.  Malam memang tidor awal laaaa...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...