Nuffnang Ads

Thursday, November 10, 2011

Assalamualaikum!
Sudah beberapa hari tidak update blog, baru saja balik dari Kedah bercuti raya sakan di sana.   Memang rasa macam tak puas nak bermanja2 dengan keluarga terutama sekali mak dan ayah.

Raya Haji tempoh hari tak meriah sangat makanan, tapi agak berlainan hehehehe...bukan air tangan saya, masakan seenak rasa dari kakak ku yang memang cekap memasak.  Saya cuma membalut ketupat palas, itupun masih terkial2 jugak, ada kala menjadi cantik, adakala menjadi ketupat yang entah apa2.  Ok saja, lebih baik dari duduk bersenang lenang tidak berbuat apa2 kan.

Nasi tomato bersama ayam masak merah, acar timun

Kek Dam Red Velvet dari Ida Bakery (Bukit Keramat) dan Kek Oren dari cousin sendiri

Ini Kek Karamel dari Ida Bakery (Bukit Keramat) sedappppp!!!

Aiseyman.....en suami punya ler sedap sampai lupa mak mertua di depan yeeee

Mak saya....senyum jeeeee

Ini ayah saya....macam biasa saya nak menempek juga lah kan hehehehe

Hari raya pertama memang tak bergerak mana sangat pun, cuma melawat tok (loghat kedah panggil tok untuk nenek, dan wan untuk datuk) di Tunjang, sekali harung lah beraya sekali dengan maksu sekeluarga.  Boss @ cousin saya pun ada juga ketika itu.  Hidangan laksa dan nasi arab menyambut kedatangan kami semua, apa lagi...terus duduk menghadap, diam seketika ralit menikmati rasa enak tak terhingga.

Nenek yang agak keuzuran berehat di bilik saja, kasihan nenek.

Sesi menziarah berlanjutan ke rumah abang sulong (opss gambar memang lupa nak ambil).  Dek kerana sedap dan leka menjamah ketupat pulut hitam, dan bersembang2  hingga tidak sedar maghrib sudah menghampiri.  Solat dahulu di rumah abang dan acara ziarah diteruskan lagi.

Kali ini abang dan keluarga ikut kami sekali berkunjung ke rumah Pakcik di Kangar, Perlis.  Seronok....ada barbeque!! Hidangan daging bakar, ayam bakar dan segala jenis air asam disediakan.   Saya ratah saja, berulang kali menambah...alamak! Mesti bertambah kilo lepas raya nanti....hmmmmmm

Dah agak jam 11 malam baru tahu nak beredar hehehehehe.  En suami pun dah kuyu, mata pun dah jadi macam mata GARFIELD, heheehehehe

Esok akan bersambung lagi acara kunjung mengunjung.   

4 comments:

Unknown said...

seronoknya beraya....

xajak pun hehehe.......

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

hamboiiii meriah nyer menu di atas meja tue.....byknyer cake uols tempah ekkk.....lain kali kasi address nak p beraya gak ngeeee (motip mcm dekat jer khennn)

Oh Oeya said...

Dapat berkumpul dgn family mmg best kan Kak Zu.. Sambil sembang2.. makan2 :)

Oh! Itu ya kek 3 biji nyerr ;-)

zuwaidah said...

azam - nak ajak cam mana....dah kelik kok lanas kan hehehehe

oh lady - sederhana saja tahun ni....idak ler byk pun tempah kek (tak buat sendiri huhuhuhu), 3 jenis saja. sekejap je habih sebab raya haji tahun ni asyik hujan je...sebab tu cepat lapar burpppp...alhamdulillah

Oh oeya - memang best kan kalau selalu berkumpul mcm ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...