Nuffnang Ads

Monday, September 26, 2011

Sibuk Sana Sini

Wow...dah masuk empat hari saya tak update blog.  Macam biasa jawapannya...sibukkkk!!!! hehehehehe

Okay, saya nak bercerita aktiviti weekend lepas.  Sabtu, saya dan keluarga berkunjung ke rumah abang saya di Putra Heights.  Majlis makan2 untuk famili saja, merangkap open house jugak la kot.  Agak terlewat sikit sampai, sebab sebelah pagi en suami keluar ke bandar untuk mencari material untuk bisnes kecil2an nya.   Saya dan syiqin menunggu di rumah dengan sabar.  Nak ikut sekali malas la pulak kan, almaklum tunggu angin syiqin ni jugak, bukan boleh dipaksa celik mata terus mandi.  Tapi wajar diajar juga nanti sebab tahun depan dah nak daftar tadika.  

Berbalik pada kunjungan saya di Putra Heights, lebih kurang jam 2 lebih jugak lah baru sampai di sana.  Cousin saya dah mula nak bertolak pulang, nasib sempat berbual sebentar.  Tinggal lah beberapa kenalan sahabat dan saudara yang masih lagi menikmati hidangan pada hari tersebut.  Hmmmmm...ada nasi beriani, ayam masak merah, acar rampai, daging kambing goreng (saya tak gemar pun daging kambing, tapi pelik lamb chop makan pulak hehehehehe), dalca campur.  Kuih raya kita tolak ketepi, tak ada selera lagi nak menjamah kuih raya hehehehehe.

Lama jugak kami di rumah abang, sambil mengunyah tak berhenti sambil menonton perlawanan rugby NZ vs France.  Syok juga walau pun tak faham peraturannya.

Balik dalam jam 8malam, itupun setelah pujuk syiqin sekali lagi mandi agar segar sepanjang perjalanan pulang.  Bukan apa, saya takut dia tertidur masa balik nanti.  Kalau dah mandi, boleh saja saya tukar pakaian tidurnya.

Hari Ahad, ada open house di Danau Kota, Setapak.  Selepas pagi, saya terajin pulak "spring cleaning" dapur.  Habih saya sental lantai yang berminyak dan bertompok2 (punyala malas sampai lantai jadi cam gitu).  Tengahari bersiap pulak ke open house.  Dapur macam tongkang pecah, tak pe, balik nanti biar saya bereskan semuanya.

Fuhhhhhhhhh legaaaaaaa sesangat bila dapur dah bersih sikit, mana2 barang2 yang tak digunakan lagi, saya buang saja.  Sekarang ni, terbit pulak nak memasak pula.  Bukan tak pernah masak, tapi kadang - kadang (ala2 versi P Ramlee) hehehehe.  

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...