Nuffnang Ads

Friday, August 19, 2011

Terlepas Waktu Sahur

Aduhhhhhhhh......terlepas sahur pagi tadi.  Boleh saya tak terjaga langsung, padahal jam di tepi saya saja.  Agaknya ngantok benor sampai tak terjaga langsung.  Kalau tidak, jam 4.15 pagi harus saya dah terjaga.  Semalam saya tidur hampir jam 1 pagi, bukan apa pun.  Mata tidak mengantuk lalu saya mengmbil wuduk, sembahyang dan terus saja membaca Quran hingga tidak sedar hari semakin mengunjuk dinihari.

Alhamdulilah, diberi kesegaran semalam untuk terus membaca Quran, moga2 saya dapat mengkhatam sebelum Ramadan berakhir.  Walaupun tidak bersahur, niat sudah dibaca seawal lagi, jadi tak ralat sangatlah.   Rasanya hari ini boleh bertahan untuk bekerja.   Tengok jam pun sudah menunjukkan 11.50pagi.   Masih terasa segar lagi.   

Mungkin agaknya saya berbuka puasa terus dengan nasi dan minuman panas.  Kalau muda2 dulu, ya, saya terlalu rakus mengambil minuman sejuk, terus terasa kenyang.  Makan pun tidak, kenyang dengan air saja.   Sekarang ini dah tua2, terpaksa jaga kesihatan, kesegaran badan agar boleh terus sihat cergas seperti dulu.

Ok, saya pun nak sambung semula kerja.   Selesai menampal sticker di atas kotak biskut2 raya yang akan diagihkan pada para pelanggan syarikat, Isnin nanti saya akan aturkan pengagihan tersebut.   Nak sambung menaip BQ, banyak lagi ni.  Tadi pun terpaksa berhenti sekejap kerana mata terasa agak letih sikit merenung terus ke PC ini.  

Sampai jumpa lagi, wassalam

9 comments:

nadiaburn said...

akakk juai kuih ke kak? hehe

Oh Oeya said...

Terlajak ye Zuwaidah :)

Moga dapat khatam, Amin. Tinggal 10 hari je kan.. sempat insya'Allah.

Eh! Dah tua ker awak hik3

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

mungkin fadilat baca Quran tu yg akak masih lg kenyang walaupon x bersahur.. (sori ye kalau anda lebih muda beritahu sy :))

Jiejah @ Iza said...

kak zu
insyaallah boleh tahan . saya pun mcm akak , berbuka minum 1/2 cawan air panas (kopi/teh tarik) then terus mkn.. so perut x terkejut dgn air kot hehehe . jauhkan ais ,insyaallah badan x rasa lemah ;-))

*SiRibenMerah said...

takpe..kalo lapar akak zikir byk2.. insyaAllah dipermudahkan Allah..

PinKy MoMMa said...

tak pe tak pe..dah niat nanti Allah tolong :)

ari ari terakhir ramadhan..mari kita kejar sama sama..moga moga ada sesuatu utk ramadhan kali ni..

zuwaidah said...

nadiaburn - mana ada jual kuih, kuih pun jenis tunjuk2 heheheeheh

oh oeya - insyaallah, mudah2an dpt khatam. eh dah tua laaaaa..jgn terkejut dah 47 thn muahahahaha

rina avail - alhamdulillah, setakat ni (jam 2.50pm) masih lagi cergas, boleh lagi melangkah waktu rehat tadi ke Jusco hehehehehe

jiejah - tu la kalau minum air panas, rasa sedap je perut nih.

siriben merah - ye insyaallah, raya jgn lupa naik bot dr langkawi gi jitra yek

pinky momma - alhamdulillah, kalau tak sahur pun wajib puasa. sebab dah niat puasa sebulan!!! kecuali "seru bulan2" tu tak dpt nak elak kan

nadia arrumaisha said...

saya kan kak walaupun sekadar minum oat waktu sahur tp still kne jgk bangun sahur....xtahan....kalau x, xsmpai tengahari, kepala dah saket....

Adylia Qarissa said...

dkna pon kepenatan semalam..pagi tadi mak call kejutkan bangun sahur tapi badan terasa amat penat, gagahkan diri bangun sekadar minum iar masak untuk ambik berkat sahur dan hargai mak seawal pagi kejutkan anaknya diperantauan....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...