Nuffnang Ads

Tuesday, August 23, 2011

Di Waktu Kita Bergembira Menyambut Hari Lebaran, Jangan Pula Lupa........

Jangan pula kita lupa pada 

Fakir Miskin jangan kita abaikan, sudahkah membayar zakat fitrah.  Ingat tanggungjawab kita!

Dan juga hari raya tahun ni, kita juga akan menyambut

Photo dari Mr Google
Tahun ni en suami bercadang nak pasang bendera seperti tahun2 sudah.  Semangat en suami dalam menyambut hari kemerdekaan almaklumlah bekas tentera yang biasa menentang komunis zaman 70an dulu.  Ayah saya pula bekas pasukan polis hutan pun dah biasa menentang komunis zaman 60an, ketika itu memang hebat tentangan komunis terhadap pemerintahan kerajaan baru Malaysia.

Syukur alhamdulillah, kerana Malaysia kini lebih aman, tiada peperangan seperti negara2 lain.  Yang tak bestnya, sekarang ni perang politik...haaaaaaaaaaa yang itu saya malas nak komen kat blog ini.  Karang tak pasal2 pulak kan.

5 comments:

Mrs.Yie said...

masih ramai yg tidak bernasib baik apabila menyambut syawal..

Oh Oeya said...

Sama-samalah kita..

PinKy MoMMa said...

masih ada masa utk mengejar seribu ganjaran dlm bulan yg mulia ni :)

kak zu sayang..slmt ari raya ya..
maaf zahir batin!

zuwaidah said...

mrs yie - kadang2 tengok sedih kan, moga2 mereka mendapat kegembiraan di hari raya nanti.

oh oeya - raya di mana nanti.

pinky momma - insyaallah, mudah2an.
selamat hari raya ye cik puan

Tholeha Mustapa said...

kadang2 rasa sedih bile kite setiap tahun ade baju raya 8 pasang, tp saudara kita masih ada yang dah 8tahun pakai baju yang sama ataupun hanya ada 8 ringgit untuk buat belanja raya..saya sangat bersyukur dengan rezeki yang ada dan saya doakan agar semua muslimin dan muslimat dimurahkan rezeki jua :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...