Nuffnang Ads

Thursday, June 23, 2011

Kalau tak Kerja, Tak ada Gaji

Macamana kalau ada keja, tapi tak buat keja, tapi tiap-tiap bulan dapat juga gaji.
Itu kerja gaji buta hahahahhahaha.  Hisssssssss.........Bukan aku yang tergolong dalam zone itu.  Tidak sama sekali. Tak baik buat cam tu...kerja kena ikhlas, baru berkat kan.

Teringat dulu, kalau tak salah last year, ada sorang supervisor di ofis nih.
Mentang2 la boss memang baik dengan dia, supervisor ni leh buat ofis tu macam ofis dia.
Datang kerja sesuka hati, ada ke patut dia kena jaga site, boleh datang site pukul 10, 11 pagi.
PM (Project Manager) cukup bengang dengan dia sorang nih.  Lepas tu satu apa kerja pun dia tak reti nak update.  Aku pun geram jugak sebab time nak buat report selalu pass kat aku yang buat.
Sepatutnya dia yang pergi site, dia lah yang kena buat macam supervisor yang lain.
Ini main letak atas meja aku, dengan detail pun tak ada.  Memang tak lengkap kerja dia nih.
Aku pun macam mak nenek membebel saja.

Bab kerja satu hal, ni bab mulut laser bukan main lagi.  Memandangkan aku ni senior daripada dia (senior umur hehehehe) aku jenis sound direct saja, tak ada nak simpan2.  Nasib baik supervisor ni jenis tak melawan cakap aku, kalau dengan orang lain memang dia basuh habih.

Disebabkan selalu sangat datang lambat ke tempat kerja / site, boss terpaksa memperhentikan supervisor ini.  Boss kata dah terpaksa, sebab kalau dibiarkan lama2 lagi teruk prestasi company.  Banyak sangat komplen dari client, kerja yang sepatutnya dia buat banyak yang delay.  Yang kasihannya, saat dia diberhentikan ada sebulan saja lagi supervisor ni nak naik pelamin.

Kasihan tu kasihan juga, tapi masing2 kan kena jaga periuk nasi sendiri.

Sepatutnya kita perlu bersyukur dengan nikmat yang ALLAH telah berikan dengan sempurna pada kita.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...