Nuffnang Ads

Monday, May 16, 2011

Bertuahnya Mak Bapak Budak ni

Turun lunch tadi dekat pukul 1.40 gak, almaklum hari ni aku kan boss hahahahahhaha.
Sekarang memang tinggal sorang2 je kat ofis ni, okey boleh la aku bersila sambil menaip.
Hishhhhhhhhhh tender lagi ni tak isi, 3 sekali beb!!!! Bila nak isi nih.
Sebenarnya tolong QS yang bercuti, aku cuma isi je, bukan tolong kira. No hal beb!!!
Rabu baru nak submit, ada banyak masa lagi.

Yaaaaaa...citernya pasal ada sorang graduan yang sedang bercuti semester nih.
Bagusnya budak perempuan nih (aku tak tanya lak nama dia) tapi selalunya mak dia yang buat keje nih.
Tapi disebabkan sekarang cuti semester (aku lupa jugak nak tanya course apa dia ambik), dia mengambil alih tugas ibunya menjual kerepek2 di kaki lima.  Betul2 depan Maybank Wangsa Maju section 1 nih.
Dekat sangat dengan ofis aku nih, turun je nampak muka sweet budak pompuan ni tunggu pelanggan. 
Aku tabik betul dengan budak pompuan nih, selain ikhlas menolong mak dia, dia tak segan silu duduk di kaki lima tunggu pelanggan yang datang membeli kerepek di situ.

Agak2 budak2 zaman sekarang ada tak nak tolong ibu bapak dia orang macam tu.   Aku rasa anak jantan aku pun belum tentu gak nak tolong aku kalau aku niaga kerepek di kaki lima.
Sejukkkkkkk hati mak budak nih dan sejuk jugak waktu mak budak nih mengandungkan dia.

2 comments:

Isteri Encek Bard said...

sedih baca cerita nie kak, dier tak kesah pun.. susah gak nakmjumpa budak camnie skang

zuwaidah said...

isteri encek bard - akak kagum tengok budak ni...sangat2 rajin menolong mak dia meniaga. betul memang susah nak cari anak muda yg tak segan silu meniaga di kaki lima

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...