Nuffnang Ads

Wednesday, March 16, 2011

Nak Letak Tajuk Apa????

Sudah pukul 12.23pagi....masuk hari Rabu, 16 March 2011.   Apa lagi yang aku nak buat ni, patutnya sudah lena tidur.   Badan terasa amat letih, lenguh seluruh badan, mata pula susah nak lelap.  Mungkin penangan kopi panas tadi kot, mata ku segar bugar.  Pekena pulak dengan biskut 4 segi bersalut gula, biskut kegemaran semasa waktu pantang.  Fuhhhhh...memang habih sedap lah nihhhh.  6 keping sekali aku balonnnn.

Setiap kali nak update blog, adaaaaaaaaaaaaaa sajaaaa yang tak menjadi.  Kalau duduk saja2 tu, macam2 idea timbul.   Ni mood dah ada nak update blog, idea lak hilang macam kabus hilang ditiup angin...hehehhehe
Opppssss...tengah syok menaip ni, syiqin lak bisik kat telinga nak susu botol.   Bancuh susu jap...nanti bising lak dia.  Wahhhhhh baik punya layan kartun tengah malam2 macam ni...hmmmmm bila nak tidur budak nih.  Teman mak dia berblogging la nih.   Ayah syiqin??? hmmmmmmmmmmmm dah lama pengsan sejak jam 10 tadi...kekenyangan dinner di Restoran Mohd Chin Abdullah, Taman Melawati.

Esok pagi dah nak bangun awal.  Selalu aku set alarm clock pukul 5.30pagi, berdering je, aku off jap, pas tu bunyi lagi, off lagi, bunyi lagi, tekan off.  Sampai pukul 6.00 pagi baru aku betul2 buka mata, terus bangun.  Sedang elok je, waktu suboh masuk.  Terus mandi, solat, mengaji jap pas tu.  Selalu amalkan bacaan surah yassin selepas suboh (bukan nak puji atau menunjuk kat korang semua) tapi dah jadi amalan aku buat gitu.
Tabiat aku pagi2 selalunya waktu ler aku nak mengemas rumah, lipat baju la (ada la dua tiga helai nak lipat).  Aku selalu pastikan rumah mesti kemas sebelum pegi kerja sebab bila balik hati rasa lapang je bila tengok rumah kemas dan teratur.   Kalau bersepah, adoiiiii penat lagi rasanya.  Kepala jadi berserabut!!!

Aisey, ini kali ke3 syiqin buat "bisness" nih...apa laaaaa...asal habih minum susu je, mesti sakit perut.  Kena tunggu la nih......ok...jap lagi sambung update lagi.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...