Nuffnang Ads

Sunday, January 25, 2009

Chinese New Year Eve!!! Eh! Eh! macam aku pulak nak menyambut raya cina hehehehhhehe....
Pagi2 dah bangun, buat simple breakfast, bread, scrabble egg, half boiled and a pot of hot tea. Sekali sekala makan breakfast org putih hehehehhehehe...kalau mak ada, mesti dia kata aku ni malas....Lepas breakfast, kemas rumah jap, sapu sampah. Rumah ni hari2 kena sapu dek kerana dekat sangat dengan highway DUKE. Kalau tak sapu sehari, mesti nampak habuk2 berterbangan. Sejak highway ni dibuka, mudah sangat nak ke tempat keje, shortcut saja, no traffic jam. 5 minit dah sampai. Malam2 pulak terang benderang highway ni, tidur pun buka jendela luas2 bagi udara malam masuk....best sejuk saja.

OK, sepatutnya aku dah bertolak ke seremban pagi ni, tapi dek kerana sibuk memotong kain, prepare kain awning lagi....terlewat sikitlah aku ke sana..tak peeeee..bukan jauh pun. Nanti kalau dah siap semua, senang aku dan kak wawa terus jahit saja...tak payah tunggu potong2 kain lagi dah....hehehehhehehe hopefully tudung yg org tempah samada persendirian atau borong boleh siap mengikut waktu. Alhamdulillah rezekiiiiii...aminnnn

Semalam dpt berita yang mengejutkan. Kak Ju, my ofismate masa di Parkroyal KL dulu sms katanya Chief Steward Jaafar baru saja meninggal dunia akibat sakit paru2. Innalillahhiwainnahilairajiunnnn......moga2 arwah ditempatkan berserta org2 yg beriman dan beramal soleh. Teringat dulu masa keje di hotel tu, Pak Jaafar ni walaupun dah berusia...tapi galaknya mcm org muda...siap suka mengusik lagi tuu...aku dan santhy (my ex boss) kadang2 menjadi mangsa gurauan dia.....apa2pun ini adalah ketentuan Illahi. Aku siap sms Santhy lagi right after I spoke to Kak Ju. Dia pun terkejut besar. Pastu siap ler dia update, bos dia mcm ni kat Sheraton Subang, Danny has been promoted to Dir F&B di Crown Plaza, hehehehehhhe nanti boleh aku buat2 tersesat kat sana nanti...Angie is too busy with her latest job. Lama tak jumpa dia org nih. Masa kat Parkroyal dulu, best friend aku, Kak Ju, Santhy, Angie, Danny, Karina, we will contact each other. Yang lain tu, tenggelam timbul macam sabut. Tapi still contact jugak once a while. Lagi sorang minah nih, lupa pulak nama dia...aku selalu panggil memey (bukan memey norman hakim.....hishhh tak kuasa aku)...Ini amoi laaa..anak millionaire tapi very humble person. Dulu keje di Starbuck Cafe di Shanghai (her own cafe) sekarang ni entah di mana dia...Oooooooooooooo baru aku ingat namanya Ph'ng Li Kheng.....best orangnya.

Nanti aku upload lagi gambar buat tatapan semua

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...