Nuffnang Ads

Tuesday, March 29, 2011

Cita-cita

Ingat lagi tak masa sekolah rendah dulu
(ini time 70an la yek)
bila cikgu tanya "Bila besar, cita2 kamu nak jadi apa, sila bagi 3 pilihan"

Aku sendiri pun main agak je masa tu
sebab tak tahu nak kerja apa bila besar nanti

Pilihan Pertama
Cikgu!  Itu pilihan pertama la.  Yang suka aku jadi cikgu adalah MAK aku...sedangkan minat aku ke arah lain.
Pilihan Kedua
Jururawat...hmmmmmmmmm boleh tahan gak.  Tapi aku takut dengan hospital
Pilihan Ketiga
Haaaaa yang ini kelakar la sikit, sebab aku tak cantik pun dan memang tak layak punnnnnn
Pramugari....hmmmm masa tu aku sendiri pun tak boleh bayangkan apa itu pramugari

Dan setiap tahun juga lah, bila cikgu tanya semula, jawaban aku mesti berlainan.
Kejap nak jadi
Tentera...ayah aku lak tak bagi aku jadi tentera...tak mahu anak pompuan dia ni ikut jejak langkah dia.
Kejap2 nak jadi
Artis / Penyanyi.   Masa tu mana ada reality show mcm sekarang ni.   Tak boleh!!! Mak ayah aku lagi tak suka huhuhuhu

Jadi setelah mendapat keputusan SPM yang tak seberapa, aku melanjutkan pelajaran ke

dan menamatkan diploma aku ini dalam bidang
Secretary!!!! haahahahhaha...begitulah pekerjaan aku sekarang ni. 
Nota:   Tak ada ke sambutan Minggu Secretary untuk sekretari sorang ni huwaaaaaaaaaaaaa

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...