Nuffnang Ads

Monday, January 11, 2010

Jom P Menara KL

Entah mimpi pagi Ahad, bangun saja en suami ajak ke Menara KL. Dia kata dah lama janji dengan syiqin nak bawa ke sana dan kebetulan pula, kami berdua tak ada apa2 rancangan pun. So bersiap2 setelah mengambil sarapan ringkas di rumah (cucur ikan bilis dan air teh o panas), kami pun bertolak ler ke sana. Jalan pun tak sesak, cepat saja sampai ke sana.

Pelawat kebanyakannya dari luar negara. Mat2 dan minah salleh yang ramai, orang tempatan kurang mungkin harga tiket yang mahal (RM35 untuk dewasa), nasib baik syiqin masuk tanpa sebarang bayaran. Alhamdulillah, urusan beli tiket berjalan lancar, dapat 2 botol air minuman percuma, botol berbentuk menara....comel la. Sementara menunggu en suami membeli tiket, ada cultural show disediakan oleh pihak menara, sempat tengok seronok juga, tapi tak sempat nak snap photo. Asyik dukong syiqin jeeee. Tak apa lah, lain kali pulak kot, maybe Saloma Bistro pulak hehehehehhehehe (hishhhh ada hati la konon)

Beratur untuk naik ke observation deck, lift ke restoran adalah berasingan. Tempahan adalah perlu sekiranya ingin menjamu selera di restoran berputar.

Menara yang tinggi (250m kalau tak salah aku), Lobi yang menyediakan perkhidmatan tiket kaunter, kedai cenderahati dan juga restoran kecil.
Sempat ambil alat permainan tradisional ketika persembahan kebudayaan sedang diadakan, dan kedai2 cenderahati.
Botol mineral yang comel gitu, antara pemandangan yang sempat diambil.
Pemandangan di kawasan puduraya, tu nampak Menara Maybank dan di bawah nun sayup menara Telekom
Kawasan Bukit Bintang dan Jalan Sultan Ismail
Boleh nampak Berjaya Times Square
Di atas adalah tempat kerja lama Parkroyal Kuala Lumpur dan hotel Coronade

Teropong apa cik abang......syiqin pun sama nak teropong apa tuuuuuu
Boleh nampak Lot 10, monorail station bukit bintang
Syoknya syiqin sambil pelok botol mineral tuuuu
Concorde hotel and Hard Rock Cafe

Istana Budaya
Letih la makkkk...nak ice cream nak ice cream

Opssss....cantiknya KLCC
Setelah puas, turun menara naik kuda pulak. Ohhhh lupa bila beli tiket ke menara, dapat 3 free tiket untuk naik kuda, melawat animal zone dan F1 drive. Kami sempat melawat yang 2 pertama di atas, dan F1 ini akan dicuba di hari kemudian

Masuk di Animal Zone, disambut oleh Parrot Putih yang sungguh cantik dan bersih. Tapi bila melangkah masuk, mcm aku nak lari kuat2. Apa taknya.....kebanyakannya ular belaka!!! Eeeeeeeeeeeeee gelinya akuuuuuuu...besarnya ular sawa burma dan satu lagi boleh dikategorikan sebagai anaconda laaaaa...punyala panjanggggg


Aku biarkan saja en suami dan syiqin berlama2 di dalam, bila disuruh ambil photo baru ku masuk semula. Eeeeee tak kuasa nak lama2 kat dalam tuu...aku sememangnya geli dengan spesis ni. Jam 1 tengahari kami terus keluar, apalagi isi perut di Kg Baru.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...