Nuffnang Ads

Wednesday, November 18, 2009

Balik Kampung

Salam semua, sudah lama tak "update" blog nih. Entah apa yang bz sangat, tapi memang bz pun, di pejabat kerja memang tak sudah2. Balik rumah penat lagi...memang tak sempat nak laptop pun. Sudah2 ler kerja kat pejabat, kat rumah biar ler tumpu pada keluarga pulak.

Hati ni tiba-tiba rindu pulak nak balik kampung. Teringin nak raya Haji di sana pulak. Cuba2 tanya suami tadi, dah dapat green light, apalagi terus call sana sini nak dapatkan tiket bas. Suami kata nak balik boleh, kita naik bas saja, sebab dia tak larat nak drive jauh2 (yang paling risau suami ni suka sangat tertidor waktu memandu, aku cukup risau betul). Memang kalau dia drive (aku ni jadi co pilot saja, teman berbual sepanjang jalan), mesti dia mengantuk...suruh berhenti tak nak, katanya malas nak singgah2 kecuali nak "membuang" atau makan saja. Ok berbalik pada cari tiket bas tadi, nasib baik dapat tiket untuk perjalanan KL ke Alor Setar (Jitra tak dapat, sebab tiket habis), ok la tu....terus call budak despatch tolong belikan tiket. Perjalanan Jitra ke KL dah diuruskan oleh abang ipar, syukur alhamdulillah..Allah memudahkan segala urusan hari ini.

Aku dah pesan kat abang ipar, jangan bagitahu mak ayah, saja nak buat surprise. Sebab mak dah pesan buatkan tudung untuknya. Tudung dah siap mak!!! Tunggu nak pakai saja lagi. Sebenarnya tudung tu, aku dah upah tailor tolong jahitkan, pakai kain ku sendiri, upah murah saja. Kalau beli kain dari dia dan upah sekali pun boleh, itu pun aku dah buat juga hehehehehehhe...melaram laaa kali nih. Nak jahit sendiri masa dah tak mengizinkan. Suami ku yang paling gembira bila aku kata aku berhenti menjahit cuma upah tailor saja, sebab aku dapat memberi tumpuan penuh pada syiqin. Kalau dulu masa aku giler menjahit, sehari suntuk asyik mengadap kain, mesin jahit. Nak berjalan mana2 pun tak boleh. Tak pe lah, korban untuk keluarga apa salahnya kan. Eh dah tersasar cerita nak balik kampung, ni citer pasal tudung pulak hehehehehhehe

Ok makkkkkk ayahhhhhh tunggu kepulangan anak bongsu mak nih (hishhhhhhhhh tua2 pun gatal lagi nak bermanja dengan mak ayah lagi.....eh mestiiiiiiiiiiiiiiii)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...